
Torby reklamowe
Pozyskanie nowych klientów nie zawsze jest tak łatwe jak wydaje się teoretykom z zakresu zarządzania i marketingu. Współczesna konkurencja nie pozwala na istnienie klientów bez wyraźnych preferencji zakupowych. Powyższe powoduje konieczność dbania o dotychczasowych klientów i oferowania im wysokiej jakości produktów i usług. Oprócz tego ważne jest również systematyczne prowadzenie działań marketingowych nie tylko w celu stworzenia nowej bazy klientów, ale również przypomnienia się tym, którzy od dawna związani są z daną firmą.
Jak zyskać lojalność klientów?
Samo zdobycie nowych klientów nie gwarantuje jeszcze osiągnięcia sukcesu. Baza odbiorców oferowanych artykułów jest bardzo płynna i w każdej chwili może ulec zmianie. Nawet najbardziej lojalny klient może zostać podebrany przez konkurencję, gdy ta zastosuje lepsze techniki marketingowe, wyższej jakości produkty i inne obietnice zakupowe.
Dobrym sposobem na zatrzymanie przy sobie dotychczasowych klientów jest oferowanie im usług (produktów) po niższej cenie lub razem z różnorodnymi darmowymi gadżetami. Niektóre sklepy stosują system sprzedaży lojalnościowej. Przykładem jest rodzaj zdobywania punktów, których liczba jest proporcjonalna do wysokości rachunku. W zamian za zebranie określonej ich liczby, klient może otrzymać rabat w zakupach, produkty po zaniżonych cenach, a także może wybrać sobie określone produkty za darmo. Przykładem budowania lojalności klientów jest również rozdawanie różnorodnych gadżetów reklamowych z nadrukami, które mają przypominać o przedsiębiorcy. W sklepach bardzo popularne ekologiczne torby reklamowe na zakupy.
Jak pozyskać nowych klientów?
Podobnie jak w przypadku obecnych klientów, atrakcyjne obietnice należy również wystosować do grup społecznych, wśród których przedsiębiorca chce poszukiwać nowych klientów. Mogą to być wymienione wyżej torby reklamowe w zamian za zrobienie zakupów lub inne gadżety promocyjne. Wśród nowych klientów warto również zastosować wspomniany wyżej system zbierania punktów lojalnościowych lub pomysł zakładania kart stałego klienta.
Gdy przedsiębiorca zdecyduje się szukanie nowych klientów, może im również obiecać nie tylko atrakcyjne gadżety reklamowe na zachętę, ale również prezenty w zamian za zrobienie pierwszych zakupów. Wskazane są zarówno wspominane wcześniej torby reklamowe, jak i smycze do kluczy, breloki, długopisy, kubki ceramiczne i wiele innych.
Rafał mówi :
Czekoladki reklamowe z napisem