Gadżety firmowe w marketingu klubów koszykarskich

Gadżety firmowe

Gadżety firmowe

Reklama i marketing to w dzisiejszych czasach bardzo ważne aspekty funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa czy jakichkolwiek innych instytucji. Są to elementy, bez których trudno mówić o pozyskiwaniu nowych klientów czy rozwijaniu się. W każdej branży panuje obecnie niezwykle silna konkurencja, dlatego firmy muszą dążyć do pozyskiwania nowych klientów innowacyjnymi metodami. Standardowe metody są często nieskuteczne. Kluby sportowe nie różnią się tutaj od innych firm prywatnych. Jedną z metod pozyskiwania środków finansowych jest emisja gadżetów klubowych, podobnych do zwykłych gadżetów reklamowych. Gadżety klubowe dystrybuują m. in. kluby koszykarskie.

Gadżety firmowe, tzn. m. in. stroje klubów, czapki, kubki, długopisy, zakładki i wiele innych przedmiotów, mogą być dystrybuowane głównie poprzez sprzedaż. Można wymienić całą listę podmiotów handlujących towarem sportowym, jak choćby wspomniane gadżety, dla których sprzedaż ich jest jednym ze sposobów osiągania zysków, którym jednak zwykle muszą się podzielić z klubem, którego symbole dany gadżet nosi. Konkretnie wygląda to tak, że właściciel sklepu sprzedaje dany gadżet, potem część zysku trafia do niego, część do sponsora klubu, a część zasila kasę klubową.

Wracając do sytuacji klubów, najważniejszym „zyskiem” z tego rodzaju działań jest dla nich promowanie własnej marki wśród kibiców. Owo promowanie jest ważne, bowiem zachęca ludzi do nabywania innych klubowych gadżetów, kupowania biletów na mecze, itp. Wszystko to oznacza dla klubów kolejne zyski. Dodatkowo też pomaga to wiązać kibica z danym klubem na dłuższy czas, bo kibicowanie jest kwestią emocji, a w marketingu emocje liczą się bardzo.

Gadżety firmowe mogą być również dystrybuowane innymi drogami. Można wymienić tu darmowe rozdawanie, np. podczas meczów, można też wspomnieć o konkursach, w których gadżety te mogą być nagrodą. Gadżety firmowe, w tym przede wszystkim stroje, mogą być też oddawane kibicom przez samych zawodników. Jest to inwestycja niewielka w porównaniu ze spodziewanymi zyskami.