
Cukierki reklamowe
Cukierki doskonale sprawdzają się w roli nośnika reklamy – na ich opakowaniu umieścić można logo marki, jej hasło reklamowe, adres strony internetowej czy ciekawą grafikę. Taki gadżet zastosować można podczas wydarzeń branżowych typu targi lub konferencje lub w biurze – częstując nim odwiedzających firmę gości oraz pracowników. Cukierki dostępne są w wielu rozmaitych wersjach różniących się od siebie między innymi kształtem, wielkością czy smakiem. Do wyboru jest ich wersja miętowa, truskawkowa czy pomarańczowa. Głównym składnikiem takich słodkości jest cukier. W jakich odmianach występuje?Cukierki reklamowe tworzone mogą być między innymi z cukru buraczanego, czyli cukru krystalicznego wytwarzanego z buraków cukrowych. Cukier drobno mielony określany jest niekiedy jako „caster” lub „castor.” To cukier charakteryzujący się bardzo dobrą granulacją, który największą popularnością cieszy się w Wielkiej Brytanii. Jego nazwa wywodzie się od tego, iż jego ziarna są na tyle małe, aby być w stanie przejść przez otwory w pojemniku do przypraw, który po angielsku nazywa się sugar caster. Ze względu na jego miałkość, tego typu produkt rozpuszcza się znacznie szybciej niż jego klasyczna biała wersja. Nie jest on również drobny tak jak cukier puder, który to rozdrabniany jest mechanicznie i łączony z odrobiną skrobi, co ma na celu zapobiec jego zbrylaniu się.
Cukierki reklamowe wytwarzane mogą być także z cukru brązowego, czyli odmiany, do której dodawana jest niewielka ilość melasy, co ma za zadanie nadać mu stosownego zabarwienia oraz smaku. Cukier inwertowany to z kolei produkt powstający podczas ogrzewania syropu cukrowego z dodatkiem środka zakwaszającego takiego, jak sok z cytryny czy winian potasu. Dochodzi wówczas go procesu inwersji lub rozkładu sacharozy na fruktozę oraz glukozem, w konsekwencji czego dochodzi do redukcji wielkości kryształów. Jako że cukier inwertowany posiada strukturę drobnokrystaliczną, jego struktura jest gładka, a co za tym idzie – doskonale sprawdza się on do produkcji cukierków pomadkowych. Wykorzystuje się go również do tworzenia syropów.
Pisząc o zagadnieniu, jakim są cukierki reklamowe, nie sposób o wspomnieć o cukru jęczmiennym, który w rzeczywistości nie jest cukrem, ale nazwą wywodzących się ze Stanów Zjednoczonych twardych, cytrynowych cukierków, które początkowo wytwarzane były z kleiku jęczmiennego oraz cukru.